Periodizarea antrenamentelor

Cheia unui antrenament de anduranta e sa aplici o filosofie numita ”periodizare”.

 

Adica vorbim de un ciclu de antrenamente care creste gradual intensitatea sesiunilor de exercitii, dupa care urmeaza o perioada de recuperare ("ramping down") inainte de a incepe un nou ciclu de intensitate mai mare. Acest concept de periodizare poate fi aplicat unui plan anual, lunar, saptamânal sau zilnic si e recomandat sa-l incepi cu un plan de 13 luni de antrenamente.

 

Pentru a imbunatati forta fizica si rezistenta, in planul de 13 luni, durata antrenamentelor ar trebui sa creasca in intensitate incepand cu prima luna pâna in luna 9. In luna 10, sesiunea de exercitii ramane la aceeasi intensitate pentru a optimiza recuperarea inainte de competitie. In timpul lunii dedicate competitiei (luna 11), durata sesiunilor vor scadea in intensitate pâna la nivelul lunii 3. Aceasta luna ajuta la recuperare, previne suprasolicitarea si reduce riscul accidentarii in timpul competitiei. Dupa competitie, lunile 12 si 13 aduc o scadere constanta a sesiunilor de exercitii, ceea ce permite recuperarea optima a atletului inainte de a incepe un nou program de pregatire.

 

Daca te pregatesti pentru primul maraton sau o alta cursa de anduranta, trebuie sa incepi cu un plan bine stabilit de antrenamente.

ALTE ARTICOLE

vezi toate evenimentele
2

Meat Snack-ul care te reincarca cu
energie de lunga durata

ANPC     Info Cookie     Politica de confidentialitate     Termeni si conditii     Contact
© Copyright Caroli Foods Group 2017. Toate drepturile rezervate.